De terminal is voor de toekomst berekend op 57.000 treinreizigers en 38.000 busreizigers per dag. Op het nieuwe bus perron is plaats voor 20 bussen. Er kunnen per uur zo’n 60 bussen vertrekken. Dat geeft veel voertuigbewegingen en daarom was er een solide type voegovergang nodig.
Belangrijke eis aan de voegovergang was dat deze geluidsarm moest zijn. Boven en onder de nieuwgebouwde OV terminal is kantoor- en winkelruimte gerealiseerd, maar ook 150 appartementen en 4 horecagelegenheden.
Smits Neuchâtel Infrastructuur bv adviseerde haar opdrachtgever hier de nieuwe Polyflex Advanced PU voegovergang.
De Polyflex Advanced PU is een nieuw type voegovergang (onder de flexibele voegovergangen) opgebouwd uit elastisch materiaal (Polyurethaan). Door de elasticiteit van het materiaal is de voegovergang zeer ongevoelig voor onthechting aan de aangrenzende verhardingen. Daarnaast heeft de Polyflex Advanced PU een zeer goed rijcomfort en is daardoor geluidsarm bij passerende voertuigen. Vanaf een bepaalde grootte wordt de flexibele voegmassa voorzien van een verenpakket. Dit zorgt voor een betere stabilisatie van de voegconstructie.
Naast de Polyflex Advanced PU voegen in het weggedeelte, bracht Smits Neuchâtel Infrastructuur bv in de voegen op het betonnen perron gedeelte Metazeal (kunststof schuim)profielen aan. Tevens is er een Silicone Seal afdichting (polyurethaankit) in de bouwkundige dilataties gegoten.
Uitvoering: maart-april 2016
Product(en) | Bijzonderheden | |
---|---|---|
Polyflex Advanced PU voegovergang | Totale lengte 37 meter. |
|
SN Metazeal | Totale lengte 14 meter. |